"Tijdens de sessies van het Customer Contact Forum doe ik nieuwe inzichten op om dagdagelijkse problemen aan te pakken. Vaak kleine dingen met een grote impact."

 

Andres Duchi van waste-to-product-specialist Renewi komt graag en vaak naar de evenementen van het Customer Contact Forum. Als Manager Customer Service wordt hij geïnspireerd door de nieuwe inzichten en werkwijzes van andere bedrijven. We vroegen hem naar zijn favoriete sessies en welke onderwerpen zijn bijzondere belangstelling hebben. 

Wat is je drijfveer om naar de evenementen van het Customer Contact Forum te komen? 

(Andres) Voor mij is het een goede manier om op de hoogte te blijven van actuele onderwerpen en om te weten welke topics leven bij collega's in andere bedrijven. Bovendien is het inspirerend om te netwerken en mensen te ontmoeten die dezelfde uitdagingen hebben als jij. Tijdens de sessies doe je vaak nieuwe inzichten op om dagdagelijkse problemen aan te pakken. 

Welke sessie is je het meeste bijgebleven? 

(Andres) Ik heb goede herinneringen aan de sessie bij Carglass. Daar heb ik kennisgemaakt met een werkwijze waar ik me graag aan spiegel. De organisatie staat ver met het digitaliseren en online afhandelen van standaardvragen. Een sessie als deze geeft je stof voor een SWOT en je kunt je ook gaan benchmarken. Het interessante is dat je inspiratie krijgt voor op zich kleine praktische details waarmee je wel grote stappen kunt zetten. 

Heb je concrete voorbeelden van zaken die je doorgevoerd hebt of anders bent gaan doen door de evenementen? 

(Andres) Ik heb tijdens een evenement Stefan Sterk leren kennen. Hij is bezig met coaching van customer contact teams en zijn aanpak vind ik ook interessant voor Renewi. Dus door te netwerken ontdek je zo ook manieren om beter te worden in customer service. 

Welke onderwerpen zou je graag op de evenementenkalender zien in 2020? 

(Andres) Daarover brainstormen we tijdens het eindejaarsevent. Zelf ben ik geïnteresseerd in het uitbouwen van een digitaal loket. Je kunt zo voor standaardzaken de service efficiënt verbeteren. Je team krijgt dan meer tijd voor specifieke vragen en zo verhoog je de tevredenheid van je klanten. 

 

De bijgewerkte evenementenkalender 2020 vind je hier.